Mises à jour
nouveaux termes :
déconstruction dimensionnelle ; espace de travail de la géométrie ; espace de travail géométrique ; espace de travail géométrique de référence ; espace de travail géométrique personnel ; espace de travail mathématique ; espace de travail mathématique de référence ; espace de travail mathématique idoine ; espace de travail mathématique personnel ; transposition informatique ; valeur épistémique ; visualisation iconique; visualisation non iconique
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A new page has been created dedicated to terms and expressions of research on learning and teaching mathematical proof [here]. This page is a working document of the Research Gate group "Proof in Mathematics Education: Reflection and Institutionalization". The first terms are :
Base argument; Classroom community; Empirical argument; Ensuing argument; Level of mathematical rigor; Proof; Proof threshold.

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Nicolas Balacheff, CNRS, LIG Grenoble

2012/07/07

Travail documentaire

"Le professeur interagit avec des ensembles de ressources ; celles-ci sont travaillées (adaptées, révisées, réorganisées...), au cours de processus articulant étroitement conception et mise en oeuvre : c'est l'ensemble de ce travail que nous nommons travail documentaire." (Gueudet et Trouche 2010 p. 58)

1 commentaire:

  1. The teacher interacts with resources, selects them and works on them (adapting, revising, reorganizing etc.) within processes where design and enacting are intertwined. The expression documentation work encompasses all these interactions. We consider that documentation work is central in teachers’ professional activity. (Gueudet & Trouche 2012, p. 24)
    Gueudet, G., & Trouche, L. (2012). Teachers’ work with resources : documentational geneses and professional geneses, in Gueudet, G., Pepin, B., & Trouche, L (Eds.), From text to ’lived resources’ : curriculum material and mathematics teacher development, (pp. 23- 41). New York : Springer.

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